Klachten

Jouw Orthopedagoog doet haar uiterste best om een zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. Nu kan het natuurlijk altijd zijn dat er onverhoopt een klacht ontstaat.

Heb je een klacht over de behandeling? Of ben je ontevreden over de manier waarop jouw behandelaar met jou omgaat? Dan is het goed om dat kenbaar te maken. In veel gevallen is een klacht in een direct gesprek op te lossen.

Klagen is niet negatief
Zowel voor jou als voor Jouw Orthopedagoog biedt een klacht mogelijkheden tot verbetering van de zorg. Het is daarom van belang dat jouw klacht op de juiste plek terecht komt, serieus wordt behandeld en dat er maatregelen worden genomen ter voorkoming van herhaling.

Waarover kunt je klagen?
Een klacht is een uiting van ongenoegen. Een klacht kan onder andere gaan over de gang van zaken bij een intake of beëindiging van de hulpverlening of therapie, over de bejegening of over praktische zaken zoals tijden en onkosten. Je kunt ook een klacht hebben over het gedrag van uw hulpverlener of over de omgang met jouw medische gegevens.

Neem contact op
Als je een klacht wilt indienen, neem dan contact op met Martien de Grijs, praktijkhouder Jouw Orthopedagoog. Dat kan telefonisch of per email.

Als we er samen niet uitkomen
Mochten we er samen niet uitkomen, dan is het misschien verstandig om over te stappen naar een andere praktijk. Daarnaast kun je ook terecht bij een onafhankelijke vertrouwenspersoon van het AKJ – vertrouwenspersonen in de jeugdhulp. Ben je van mening dat in strijd is gehandeld met de beroepscode voor orthopedagogen, dan kun je hierover een klacht indienen bij de klachtencommissie (jeugd tot 18 jaar) De klachtencommissie handelt volgens de LVVP-klachtenregeling Jeugdwet.

In behandeling via 1nP (volwassenen)?
Stichting 1nP heeft een eigen klachtenregeling. Indien de behandeling van Jouw Orthopedagoog via 1nP verloopt, kun je hier terecht voor meer informatie.


Top